Toiduainete valik ja toitumine pärast kella 18

Toiduainete valik ja toitumine pärast kella 18

Avaldatud 8 Veebruar 2019

Kui lähete magama õhtul kl 21-22, siis sel juhul töötab reegel "pärast kl 18 ei söö". Kui aga töötate hilistundideni ja uinute keskööl, siis ei ole näljatundest pääsu.

On kaks varianti: korralikult süüa või minna näljasena magama (kui on tahtejõudu). Mõlemad variandid on valed. Soovitatav on süüa õhtul kl 20 ja enne und juua klaas keefiri. Igal juhul on kerge õhtusöök vajalik. Toidu üleküllus on kahjulik, kuid vähem kahjulik ei ole ka toidupuudus.

Tähelepanu! Kui teie toitumine on ebaregulaarne, siis see ei vii kaalu languseni. Vastupidi, organism hakkab koguma, kui teab, et ei saa õigel ajal toitu. Söömine enne und viib rasvkoe kasvamiseni, sest organism kulutab öösel minimaalselt energiat.

Tihti kuuleme ja räägime balanseeritud toitumisest, kuid vähe teeme selle nimel tööd. Energia peamiseks allikaks on süsivesikud ja neid tuleks tarbida päeva esimeses pooles. Seepärast väljend "hommikusöök söö ise" on igati aktuaalne, kuigi enamik inimesi piirdub hommikul kergema einega.

Inimesed kulutavad päeva jooksul energiat erinevalt, lähtuvalt nende füüsilisest aktiivsusest. Seega peaks ka menüü olema koostatud lähtuvalt kulutatud energiast, mille varusid tuleks täiendada.

- Madala füüsilise aktiivsuse korral, kui domineerib vaimne töö, tuleks süüa valgurikast toitu. Toit ei tohi olla praetud või rasvane. Hea oleks kõrvale süüa köögivilju. See on ideaalne õhtusöök, mis on suunatud jõu taastamisele.

- Kui päeva jooksul on kulutatud palju energiat, siis koostame toitva õhtusöögiga menüü. Põhiroog peaks olema valgurikas, garneeringuks võib olla kartul, kruubid või makaronid.