Tellimine

daniel.novikov@epicfoods.com

Blogi
/ Blogi
/ Tervisliku menüü põhimõtted
Tervisliku menüü põhimõtted
Avaldatud 23 September 2018

Õige toitumise organiseerimine on üsna kaasakiskuv ja kasulik tegevus, millest võib kujuneda tõeline hobi. Samal ajal on see omapärane teadus, millel on omad kindlad reeglid.

Süüa tuleb tihti, aga vähe. Optimaalseks loetakse kuus toidukorda päevas. Toiduportsjonit peaksid olema väiksed - kuni 250 grammi. See on viis oma magu venimisest säästa, samal ajal saavutame võidu näljatunde üle.

Vesi on väga oluline. Kindlasti tuleks juua u 1,5 liitrit puhast gaseerimata vett päevas.

Enne und ei tohi palju süüa. Õhtusöögi aega tuleks nihuta, et see jääks u 3 tundi enne und. Muidugi tuleks eelistada kergeid toiduaineid. Dieediarstid soovitavad järgmisi "öiseid" toiduaineid: nt valge kanaliha, piim, puder, mandlid, seller, õunad, seened.

Puu- ja köögiviljad on meie sõbrad. Nende päevane norm ei tohiks jääda alla 400 grammi ( v.a. tärklist sisaldavad juurviljad, nt kartul).

Suhkur ja sool on meie vaenlased. Suhkru päevane annus, mis jääb normidesse on 50 grammi. Kuid tuleks olla tähelepanelik, sest suhkrut sisaldavad magusad joogid, erinevad toiduained, samuti mesi ja isegi puuviljamahlad. Soola tarbimise normiks peetakse kõigest 5 grammi (1 tl).

Kalorite lugemine. On olemas väga palju valemeid, kuidas arvutada individuaalset kalorihulka päevas arvestades inimese kaalu, vanust ja füüsilist aktiivsust. Keskmiselt on naise soovitatav kalorihulk päevas 1800-2000 kcal.

Tervislike toidukordade kolm peamist alustala. Aminohapped (loomsed valgud - piim, liha, munad), Oomega-3 rasvhapped (merekala, linaõli, spinat), aeglased süsivesikud (riis, tatar, oalaadsed, kaerahelbed).

See on oluline!

Priske hommikusöök ei ole kuritegu. Hiljutised uuringud on kinnitanud, et kõrge kalorisusega hommikusöögid aitavad kaalu langetada.

Eelmine blogi Järgmine blogi