Tellimine

daniel.novikov@epicfoods.com

Blogi
/ Blogi
/ Kas võib sportida kohe pärast söömist?
Kas võib sportida kohe pärast söömist?
Avaldatud 22 Oktoober 2018

6-D4-CDFE4-F540-4-B4-A-8-D70-BCCEB45-AAD52

Kas võib sportida kohe pärast söömist?

Fitnessi treenerid on ühel arvamusel, et pärast söömist ei tohiks kohe sportida. Iga toiduaine omastamine võtab aega. Organism omastab külluslikke toidukordi (hommiku-, lõuna- või õhtusöök) kauem, selleks võib kuluda kuni 2-3 tundi. Kerget valgu-süsivesikulist vahepala (nt õun või proteiini shake) omastab organism kiiremini –  kuni 45-60 minutit. Erineval kellaajal toimub toidu omastamine erinevalt. Toidu seedimine on kiirem lõunasel ajal –  kl 12.00-15.00. Hommikul ja õhtul on seedimise kiirus pigem aeglane.

Pärast söömist liigub veri makku, aga sportimisel on see vajalik lihastele. Söögijärgne füüsiline tegevus koormab väga seedesüsteemi. Te võite tunda trennis raskustunnet maopiirkonnas, unisust, nõrkust, iiveldust, samuti võivad tekkida seedetrakti spasmid.

Toitumise reeglid enne jõutreeningut

Kui jutt käib täisväärtuslikust toidukorrast (aeglased süsivesikud ja valgud), siis peaks sööma 1,5 tundi enne jõutreeningut. Kui viimasest toidukorrast on möödas 3-4 tundi ja aega oodata ei ole, siis tehke endale kerge vahepala kiiresti omastatavatest toiduainetest 30-45 minutit enne trenni algust. Kohupiim marjadega või omlett köögiviljadega ja näkileib on suurepärased variandid. Pärast trenni ei ole vaja tormata külmiku poole või süüa mingisuguseid spetsiaalseid toiduaineid. 45-60 minuti möödumisel pärast trenni võib süüa tavapärast toidukorda.

Toitumise reeglid enne kardiotreeningut

Enne kardiotreeningut on vaja süüa 1,5-2 tundi enne. See käib kõigi toidukordade kohta. Enne kardiotreeningut ei ole vajadust teha vahepalasid. Erand - kui tunnete nälga, sööge vahepala 30-45 minutit enne trenni. Valige valgurikkaid toiduaineid - proteiini shake, omlett munavalgetest, klaas jogurtit.

Toitumise reeglid enne joogat ja pilatest

Toitumise ja jooga/pilatese/tantsutrenni vahele võiks jääda 2 tundi pärast kerget vahepala või 4 tundi pärast korralikku toidukorda. Joogainstruktorid on arvamusel, et toit, mida söödi vähem kui 2 tundi enne trenni segab energiavoolu. Kui aga tunnete nälga, siis korraldage jällegi kerge vahepala. Keskmiselt 40-60 minuti möödumisel pärast rahulikku trenni sööge oma plaanilist toidukorda.

Eelmine blogi Järgmine blogi