Tellimine

daniel.novikov@epicfoods.com

Blogi
/ Blogi
/ Hommikusöögi roll õige toitumise ja kaalu langetamise juures
Hommikusöögi roll õige toitumise ja kaalu langetamise juures
Avaldatud 9 November 2018

Hommikusöögi roll õige toitumise ja kaalu langetamise juures

 

On inimesi, kelle hommik algab traditsiooniliselt kohviga, harvemal juhul võib sellele lisanduda mingisugune võileib või juustuviil. Mõned inimesed eelistavad üldsegi hommikusöök vahele jätta, tuues ettekäändeks, et neil ei ole selleks aega või puudub söögiisu. Seda aga asjata. Dieediarstide sõnul on balanseeritud hommikune toidukord väga tähtis ja on tervisliku toitumise alustala.

 

Õige hommikusöögi põhimõte tervisliku eluviisi nimel

Üha enam inimesi pööravad tänapäeval rohkem tähelepanu oma toitumisele, loevad kaloreid, soetavad kasulikke toiduaineid, valmistavad ise roogasid, mõtlevad õhtuti hoolikalt läbi järgmise päeva menüü.

Erilist lähenemist nõuab ka hommikusöök, sest sisuliselt on see meie tervise, energia ja hea tuju allikaks kogu päevaks. Just sellepärast peab hommikusöök olema samaaegsalt nii maitsev kui toitev. Peale ärkamist ja enne esimest toidukorda soovitatakse juua klaas puhast vett. See aitab lõplikult ärgata ja käivitada kõik seedesüsteemi protsessid. Hommikuti tuleks eelistada aeglaseid süsivesikuid, kasulikke rasvu ja valke, mis varustavad meie organismi vajaliku energia ja mineraalidega. Selliste hulka kuuluvad järgmised toiduained: täisteraleib, pudrud, pähklid, munad, kohupiim, köögiviljad, puuviljad jt. Heaks lisandiks saab olema mesi või tükike tumedat šokolaadi. Balanseeritud hommikusöök võiks moodustada neljandiku kalorite päevanormist - keskmiselt 350-450 kcal. See number on individuaalne ja sõltub organismi eripärast ja inimeste tegevusalast. Näiteks füüsilise koormusega inimestel peaks hommikusöök olema toitvam ja rammusam kui seda on vaimse tööga inimestel. Ajutegevuse käivitamiseks sobivad kohupiimaroad, omletid, puuviljasalatid. Joogiks võib olla värskelt keedetud kohv, mille valmistamisele ei kulu palju aega, must või roheline tee, vitamiinirikas kibuvitsatee ja naturaalsed mahlad.

Eelmine blogi Järgmine blogi