Tellimine

daniel.novikov@epicfoods.com

Blogi
/ Blogi
/ Õige toit õhtusöögiks
Õige toit õhtusöögiks
Avaldatud 20 November 2018

Õige toit õhtusöögiks

Õhtusöök koosneb 20% päevasest kalorinormist. Näiteks standartse 1200 kcal päevas, peab õhtusöögi jaoks jääma 240 kcal, max 340-360. Valgud ja aeglased süsivesikud on aluseks menüü koostamisel.

Tervisliku õhtusöögi kuldreeglid:

1. Organism peaks söögi ära seedima ja omastama enne magamaminekut, just sellepärast tuleks süüa 3-4 tundi enne puhkust. Kusjuures laua tagant tõustes ei tohiks magu vaevata raskustunne. Öisel ajal ei tohiks seedesüsteem aktiivselt toitu seedida.

2. Kõrge kalorilisusega õhtusöök sunnib seedetrakti tööle ja lisab teile kaloreid.

3. Ei ole vaja koormata end raskete roogade valmistamisega, eriti peale tööd kui olete väsinud.

Tähtis: Peab jälgima ka seda, missuguseid kaloreid tarbite. Üks asi on kerge õhtusöök, mis koosneb kergesti omastatavatest valkudest ja süsivesikutest, teine asi on süüa šokolaadikomme ja kooki, mis samuti moodustaks 240 kcal. Viimast õhtusööki on väga raske nimetada õigeks.

Valkudest moodustuvad uued rakud ja uuenevad vanad. Valkude mõistliku tarbimise korral praktiliselt ei moodustu rasva. Magu töötleb neid pikemat aega, millest tekibki küllastuse tunne. See tagab õige toitumise, õhtusöök tuleb väiksema kalorilisusega, kuid toitvam.

Organism kulutab loomaliha seedimise peale rohkem aega, sest selles on palju sidekudesid. Toiduaineteks, mida organism omastab kiiremini on munad, kanaliha, kala ja mereannid. Kõige sobilikum variant - grillitud või aurutatud kana või kala (100-150 g).

Valgulise toidu kõrvale sobivad kõige paremini aeglased süsivesikud: kiudained ja köögiviljad. Sobivad kõik köögiviljad, v.a. kartul. Seepärast kasutage neid regulaarselt lähtudes hooajast. Neid võib süüa nii värskelt kui ka köögiviljaraguu näol. Toiduõli kogus võiks olla minimaalne - 1 tl portsjoni kohta.

Eelmine blogi Järgmine blogi