Tellimine

daniel.novikov@epicfoods.com

Blogi
/ Blogi
/ Talvetoit: kuidas talvel õigesti, maitsvalt ja kasulikult toituda
Talvetoit: kuidas talvel õigesti, maitsvalt ja kasulikult toituda
Avaldatud 13 Detsember 2018

Talvetoit: kuidas talvel õigesti, maitsvalt ja kasulikult toituda

Mida vajab meie organism talvel? On külm, pakane muudab naha kuivaks, organismil on vaja igati toetada immuunsust, tagada õige soojusvahetus ja vältida rakkude vedelikupuudust. Kaloreid nõuab organism rohkem, aga lisakaalu ei soovi meist keegi. Just sellepärast peab oma toitumist õigesti üles ehitama.

Talvel nõrgeneb immuunsüsteem, ainevahetus muutub samuti teistsuguseks, aga teatud hormoonide tootmine aeglustub. Näiteks melatoniini hulk väheneb - talvel on vähem valgust ja meil on tihtilugu halb tuju.

Sellistel juhtudel üritavad paljud inimesed "sooja saada" ja tunda end õnnelikumana maitsva ja kalorirohke toidu abiga. See puudutab eriti naisi: kui on külm ja tuju kehv, siis tahaks süüa midagi magusat ja mahedat, aga tulemuseks saame hoopis liigkaalu.

Püüdke iga päev süüa 5 erinevat köögivilja ja puuvilja: nii roogade sees kui ka eraldi ja kõige parem on seda teha toorelt. Võib kasutada külmutatud puuvilju, marju ja köögivilju: neis säilib isegi rohkem vitamiine kui nendes, mida värskena säilitada.

 

Valkudeta on inimene talvel vastuvõtlikum infektsioonide suhtes ja külmetub tihedamini. Kui tarbite valke, mis hoiavad meie lihaseid toonuses, siis võib kogu talveks jääda tugevaks ja terveks. On olemas taimsed ja loomsed valgud: oalaadsed, soja, juust, kohupiim, munad, kala, liha. Aga kõiki neid toiduaineid tuleks süüa mõõdukalt - vastasel juhul nende jäägid muutuvad rasvaks. Hapendatud piimatooted sisaldavad samuti palju valku ja organism omastab neid kergemini, lisaks kaitsevad nad soolestiku floorat, millest sõltubki meie immuunsus. Sellepärast tuleks neid tooteid kindlasti talvel süüa.

 

Eelmine blogi Järgmine blogi