Tellimine

daniel.novikov@epicfoods.com

Blogi
/ Blogi
/ Süüa hommikust või mitte - üritame vastust leida igavesele küsimusele
Süüa hommikust või mitte - üritame vastust leida igavesele küsimusele
Avaldatud 29 Märts 2019

Arvukad vaidlused hommikusöögi kasulikkuse kohta ajavad segadusse - lõunasöögi tähtsuses ei kahtle aga keegi. Hommikusöök on tihti diskussioonide objektiks. Paratamatult paneb see mõtlema: miks just see toidukord? Seda sellepärast, et siiani on selgusetu, kui ohutu on hommikuti nälgida või kuidas mõjutavad hommikused pannkoogid uinakut otse töölaua taga. Kus peitub tõde?

 

Kõik inimesed on erinevad, näiteks mõnel ei tekigi hommikuti näljatunnet. On tõestatud, et meie toitumisharjumused mõjutavad tsirkadiaanrütmi (ööpäevane bioloogiline rütm). Kui toitume ebaregulaarselt ja ebasüstemaatiliselt, siis teie hormoonide tase hakkab hüppama, mis põhjustab probleeme seedimisega, võib tekkida nõrkustunne ja kaalutõus.

Meie soovitus on valmistada endale kerge hommikueine, mis oleks valgu-, rasva- ja kiudainerikas. Kahjuks helbed, piim, kaerapuder või mahl ei sisalda neid aineid vajalikus koguses. Seetõttu pakume lisada hommiku menüüsse hautatud köögivilju, pähkleid, teravilju, granola-segu, musti ubasid või avokaadot. Kui teil ei ole aega valmistada täisväärtuslikku hommikusööki, siis valmistage see õhtul ette, näiteks chia puding marjadega või banaani-avokaadosmuuti pähklivõiga.

 

Täiuslikuks hommikusöögiks on kaks keedumuna või munapuder 1/4 avokaadoga ja tükikese suitsulõhega. Selline hommikusöök toob ainevahetusele ainult kasu, ei tekita unisust ja aitab teil kergelt lõunani ära olla.

 

Järeldus: sööge hommikust, aga kaerapudru ja võileibade asemel pöörake rohkem tähelepanu valgurikkale toidule.

Eelmine blogi Järgmine blogi