Kuidas lugeda kaloreid: soovitused õigeks toitumiseks

Kuidas lugeda kaloreid: soovitused õigeks toitumiseks

Avaldatud 26 Aprill 2019

Meie organism ise ei erista, mida me päeva jooksul sööme. See-eest eristab ta saadud energiat kalorite näol, samuti eristab valke, süsivesikuid, rasvu, vitamiine jne. Nii et kui sööte köögiviljasalatit, siis see toob organismile ainult kasu. Süües burgerit, rõõmustate sisuliselt ainult iseennast ja enda maitseretseptoreid.

Väljapääs on olemas — tähtis on mitte liialdada organismile kahjuliku toiduga. Fakt on see, et kiirtoitu on palju kergem kiinduda, kui tervislikku balanseeritud toitu. Sellepärast parim, mida saate teha (peale selle, et üldse sellest loobuda) on piirata enda cheatmeal'e.

Maailmas on levinud arvamus, et puuviljad on kaalulangetamise vaenlased, sest nad sisaldavad palju suhkrut. See-eest tervisliku toitumise pooldajad on kuivatatud puuviljade kui tervisliku vahepala poolt. Tegelikult üks küps aprikoos ja üks tükike kuivatatud aprikoosi sisaldavad sama palju kaloreid ja suhkrut. Teine asi, et tavaliselt suudame ära süüa ühe aprikoosi, aga kuivatatuid aprikoose võime süüa palju suuremas koguses. Kuivatatud puuvilju võib tõesti pidada tervislikuks vahepalaks. Kuid kui teie eesmärk on hoida kaalu või seda langetada, siis on parem eelistada siiski värskeid puuvilju.

Teile meeldib pasta? Valmistage spagette suvikõrvitsast. Fännate Mehhiko toitu? Sel juhul asendage tacod salatilehtedega. Armastate kohvi? Asendage suhkur steviaga, siirup kaneeliga ja kohvikoor mandlipiimaga. Päevalilleõli asemel kasutage avokaado- või oliiviõli. Tavalise keedusoola asemele valige meresool või veel parem roosa sool. Viimased sisaldavad kasulikke mineraale ja nendest saab suurepärane lisand igale roale.

Sellised väikesed muutused nagu näiteks tavalise pasta asendamine köögivilja omaga või spinati kasutamine salatite valmistamisel vähendab märgatavalt tarbivate kalorite hulka ja tõstab roogade kasulikkust. Valmistage endale toitu mitmeks päevaks ette. Pange need toidukarpidesse ja mõelge kohe läbi, mida veel sööte ühel või teisel päeval. Menüü koostamine — see ei ole kerge töö, kuid see viib hea tulemuseni.