5 TOIDUAINET, MIS AITAVAD STRESSIGA TOIME TULLA

5 TOIDUAINET, MIS AITAVAD STRESSIGA TOIME TULLA

Avaldatud 26 Mai 2019

Paljud arvavad, et just stress on põhjus, miks võib mõneks ajaks tervisliku toitumise kõrvale jätta. Kui aga järgmine kord sööte torti vahetult enne eksamit või tähtsat töökohtumist, siis tuletage meelde, et ebatervislik toit ei aita teil toime tulla närvipingega. Need viis toiduainet aga suudavad seda teha — need toidud tagavad stabiilset suhkrutaset veres, alandavad rahutust ja tõstavad dopamiini ehk rahulolutunnet tekitava hormooni taset.

Lõhe

Lõhes sisalduvad oomega-3 rasvhapped alandavad märkimisväärselt rahutust. Mõju tundmiseks tuleks süüa 180-220 grammi lõhet kaks korda nädalas. Seda lihtsustab asjaolu, et antud kalast on võimalik valmistada nii palju erinevaid roogasid igale maitsele.

Tume šokolaad

Tume šokolaad on võimeline alandama stressihormooni ehk kortisooli taset. Samal ajal tõstab šokolaad serotoniini taset, mis reguleerib ajutegevust. Tähtis on aga meeles pidada, et iga šokolaadi sort ei oma sellist võlujõudu. Kui soovite saavutada maksimaalset kasu, siis valige lisanditeta ja minimaalse suhkru sisaldusega šokolaad.

Köögiviljasalatid

Kui teil on ees millegi tähtaeg või tähtsad läbirääkimised, siis valmistage endale üks köögiviljasalat. Köögiviljades sisalduv foolhape vabastab depressiooni sümptomitest ja rahustab. Asi on selles, et foolhape soodustab dopamiini ehk emotsioonide eest vastutava hormooni teket. Seda ainet sisaldavad suuremas koguses brokoli, spargel ja brüsseli kapsas.

Kalkuniliha

 

Kalkuniliha on suurepärane trüptofaani — ühe aminohappe allikas, mis on vajalik serotoniini tekkeks. Viimane aga vastutab meeleolu eest. Lisaks peetakse kalkuniliha dieetliha sordiks. Just sellepärast sobib see hästi kaalujälgijatele.

 

Mustikad

Kõik teavad, et mustikad on kasulikud silmadele. Kuid sellega ei piirdu mustikate kasulikud omadused. Need marjad on rikkad antioksüdantide poolest, mis kaitsevad rakke vabade radikaalide purustava toime eest, mis omakorda kutsuvad esile enneaegset vananemist. Sellepärast tugevdavad mustikad immuunsust ning terve organism tuleb palju paremini stressiga toime.