7 TOIDUAINET, MIS TEEVAD ÕNNELIKUKS

7 TOIDUAINET, MIS TEEVAD ÕNNELIKUKS

Avaldatud 3 Juuni 2019

Kaerahelbed

Kaerahelbed nagu ka teised töötlemata kõrrelised võitlevad suurepäraselt halva tujuga tänu nendes sisalduvatele B6 ja B1 vitamiinidele, fool- ja pantoteenhappele. Lisaks nendele sisaldab kaer vähe süsivesikuid. Sellised toiduained seedivad aeglaselt ja aitavad vältida meeleolu kõikumist. Samal ajal teised toidud (glasuuris kohukesed, šokolaadibatoonikesed ja koogikesed), mis sisaldavad tervisele kahjulikke süsivesikuid just tekitavadki meeleolu kõikumist.

 

Mandel

Peotäis mandleid varustab meid vajaliku B6 vitamiini kogusega, mis mõjub hästi närvisüsteemile ja omab rahustavat toimet. Mandel aitab organismil muuta toiduga saadud trüptofaan serotoniiniks, nii et traditsiooniline juustu ja pähkli kombo ei ole ainult maitsev, vaid on ka tervisele kasulik.

 

Avokaado

Naastes koju peale närvilist tööpäeva ei tohi asuda külmikut tühjendama ja sööma ebatervislikku toitu. Pigem sööge ära pool avokaadot ja saate kätte energia- ja jõulaengu. Lisaks alandate vähihaiguste tekke riski. See vili sisaldab suures koguses monoküllastumata rasvhappeid, mis aitavad vabaneda lisakilodest. Avokaado on tervislik alternatiiv võile või majoneesile ning tänu oma paksule konsistentsile võib seda kasutada salatite või praadide garneeringuks.

 

Banaan

Banaan on üks tõhusamaid looduslike antidepressante. Lisaks asendamatu serotoniinile sisaldab see juuste ja naha jaoks kasulikku komponenti — B6 vitamiini, mille defitsiit põhjustab tihti halba tuju ja kroonilist väsimust. Lisaks sisaldub banaanides alkaloid harman, mille aluseks on nn "õnne narkootikum" meskaliin. See pakub inimesele rahuldustunde, tõstab märkimisväärselt meeleolu ja elutoonust.

 

Apelsin

Punased spektrivärvid (kuhu kuulub ka oranž) omavad teraapilist mõju, kuna erksad küllastunud värvid seostuvad meil energia, aktiivsuse ja reipusega. Kõigest mõned apelsinid vaateväljas võivad aidata näha elu suurema optimismiga. Ainuüksi apelsini lõhn tõstab tuju ja aitab lahti kiskuda end elu virr-varrist.

 

Spinat

Spinati lehed on võimelised korvama foolhappe defitsiiti, mis mõjutab serotoniini kogust teie organismis. See toiduaine sobib ideaalselt liharoogade kõrvale, vormiroogadesse või supi sisse. Samuti on spinat magneesiumi allikaks, mis omab rahustavat toimet ja aitab lõdvestada lihaseid peale rasket tööpäeva.

 

Šokolaad

 

Šokolaadi peab sööma! Ärge mingil juhul keelduge mõnust, sest see on üks kasulikumaid toiduaineid meie organismile. Kakaooad sisaldavad ainet nimega fenüületüülamiin, mis tagab endorfiinide ehk õnnehormoonide aktiivset tootmist. Lisaks taevaliku maitsele sisaldab šokolaad ka magneesiumi, mis kaitseb närvisüsteemi liigsete ärritajate eest.