MIKS ON SELLERIMAHL KASULIK JA MIKS PEAKS SEDA OMA MENÜÜSSE LISAMA?

MIKS ON SELLERIMAHL KASULIK JA MIKS PEAKS SEDA OMA MENÜÜSSE LISAMA?

Avaldatud 10 Juuni 2019

SELLERIMAHLA KASULIKUD OMADUSED

Sellerimahl sisaldab rohkelt vitamiine ja mineraale — A, C ja K vitamiinid, kaalium, foolhape, magneesium. Tänu sellisele koostisele omab sellerimahl palju kasulikke omadusi. Põhilised neist on siin välja toodud.

1. Puhastab organismi toksiinidest ja kahjulikest mikroorganismidest, parandab maksa tööd.

2. Kaitseb organismi rakke kahjustuste ja põletike eest. Võitleb aknega.

3. Parandab seedimist ja soodustab kõhnumist.

4. Selleris sisalduvad kiudained toidavad soolestiku kasulikke baktereid, mille tagajärjel töötab soolestik palju paremini.

5. Tugevdab organismi immuunsüsteemi ja aitab tal võidelda krooniliste haigustega efektiivsemalt.
 

KUIDAS VALMISTADA JA JUUA SELLERIMAHLA

Sellerimahla saab valmistada kahel lihtsal viisil: mahlapressi või blenderi abil — viimase puhul tuleks vedelik nõrutada läbi sõela või marli, et vältida smuuti konsistentsi.

Ühe portsjoni jaoks (450 ml) piisab ühest sellerikimbust — saadud jook soovitatakse juua kohe peale selle valmistamist, tühja kõhuga ja hommikul — umbes pool tundi enne hommikusööki.

Kui 450 ml on teie jaoks liiga palju, siis alustage väiksematest kogustest ja suurendage neid järk-järgult.

Kui te ei soovi kulutada aega sellerimahla valmistamisele, siis võite lihtsalt ära süüa ühe sellerivarra. Sellest on sama palju kasu kui mahlastki ja isegi rohkem — üks värske seller sisaldab rohkem organismile kasulikke kiudaineid.

Muus osas erinevused puuduvad — kasutage oma menüüs sellerit sellisena nagu teile rohkem meeldib.

Dieediarstid tõdevad, et ei tasu arvata justkui seller raviks kõiki haigusi. See võib tõesti olla kasulik teie organismile, kuid kui te ei järgi õiget ja tasakaalustatud toitumist, siis ei tasu sellerist mingeid imesid oodata.