Toitumissoovitused

Toitumissoovitused

Avaldatud 30 Juuni 2019

1. Püüdke alati varustada organismi kõigi vajalike makroelementidega.
Jutt käib valkudest, rasvadest ja süsivesikutest. Tarbige neid vajalikes proportsioonides ja kogustes. Proportsioonid sõltuvad seatud eesmärkidest, kogused aga teie vanusest, aktiivsuse tasemest, kasvust ja kaalust. Et välja arvutada enda KVRS (kalorid, valgud, rasvad, süsivesikud) normi, pöörduge spetsialistide poole, sest tihti et vii üldised nõuanded soovitud tulemusteni.
Sümptomid, mida võite täheldada, kui teie toitumine ei ole tasakaalustatud:
Suur tahe süüa magusat ja jahutooteid
Nälg ei allu kontrollile
Söögiisu tekib kiiresti, isegi peale rammusat toidukorda
Kiire väsimus
Apaatia
Tujumuutused
Tulemuse puudumine, isegi kui on piisav füüsiline koormus
Lihased tugevnevad, kuid rasvakiht ei kao
Kui puuduvad muud tervisega seotud põhjused, siis koostatud teie KVRS normide järgi menüü korral peaksid kõik eelnimetatud ebameeldivused kaduma!

2. Tarbige piisavas koguses vedelikke.
Tahame juhtida teie tähelepanu sellele, et soovitus juua päevas 2 liitrit vett on paljude poolt valesti tõlgendatud. Jah, me tõesti vajame umbes 2 liitrit vedelikku päevas, aga see käib üldise vedeliku koguse kohta. Isegi kõige tahkematest toitudest saab vedelikku. Edasi tulevad köögiviljad, puuviljad, supid, joogid. Juba kõigest sellest saame min 600-900 ml vedelikku. Nii et jääb ära juua umbes liiter puhast vett ja norm on täidetud! Muidugi, kui on vajadus tarbida rohkem vett, siis ei pea ennast tagasi hoidma. Näiteks trennipäevadel või palavate ilmade korral tõuseb kahtlemata ka vee tarbimise vajadus.

3. Võimalusel püüdke jälgida ka tarbivate toiduainete kvaliteeti.
Tänapäeval ei valmista raskusi osta talu looma- ja linnuliha, mune ja muid vajalike toiduaineid. Kui jutt käib kalast ja mereandidest, siis eelistage vabas looduses kasvavaid liike, mitte neid, mis on kasvatatud tehislikes tingimustes. Vääriskalad on: hiidlest, keta, kisutš, nerka, tursk, navaaga, lest, tuur, ahven. Kõik mereannid v.a. hiidkrevetid ja austrid kasvavad vabas looduses.

4. Vältige või vähendage kahjulike toiduainete koguseid:
Suhkur
Nisujahu
Nisukruubid (bulgur, nisukruubid, odrakruubid, kuskuss)
Lehma piima- ja hapendatud piimatooted.

5. Ärge kartke rasvu, sest need on meie sõbrad! Kartke kiireid süsivesikuid.