MIDA TEHA KUI KAAL ENAM EI LANGE?

MIDA TEHA KUI KAAL ENAM EI LANGE?

Avaldatud 29 Juuli 2019

Madala kalorilisusega menüü ja kindlad intensiivsed treeningud

Kui meie organism saab aru, et energiaressursid on lõppemas, siis ta aeglustab ainevahetust ja lülitab sisse nn energia (= rasv) kogumise režiimi. Sellisel juhul ei loovuta organism olemasolevaid rasvu, vaid hakkab koguma toiduga saabuvat uut kogust rasva.

Mida teha sellises olukorras?

Oma keha kompositsiooni on võimalik teada saada BIA-meetodi (ehk bioelektrilise impedantsi analüüs) abil. Saadud arvule tuleks liita 200-300 kcal (et saaks teha trenni). Saadud lõpptulemuse järgi tuleks koostada tasakaalustatud menüü. Kui varustada organismi piisava kogusega KVRS (kalorid/valgud/rasvad/süsivesikud), siis rasv kaob ja muutub lihasteks.

Rauavaegus

Rauavaegus — üks levinumaid põhjusi, miks rasva osakaal ei vähene. Raua defitsiidi puhul on raskendatud hemoglobiini süntees, mille ülesandeks on viia hapnikku kudedesse ja organitesse. Sellises olukorras on endokriinsüsteemi töö häiritud, mis omakorda mõjutab ka ainevahetust.

Mida teha sellises olukorras?

Tuleks teha ferritiini analüüs ning vajadusel lasta arstil välja kirjutada teile sobiliku rauapreparaadi. Üldjuhul madalat ferritiini põhjustavad verekaotused ja loomse valgu puudumine toidulaualt.

Lihased muutuvad raskemaks

Teil võib jääda märkamata vahe kaalunumbris, sest trenni käigus muutuvad lihased raskemaks ning rasvkude kaob. Visuaalselt keha muutub, kuid kaal püsib endisena.