Mis segab head und: 5 tähtsat une-eelset rituaali, mis aitavad end korralikult välja magada

Mis segab head und: 5 tähtsat une-eelset rituaali, mis aitavad end korralikult välja magada

Avaldatud 2 August 2019

Uneks ettevalmistumine on oluline nii füüsilisel kui ka vaimsel tasandil.
Kas olete märganud, et isegi kui tunnete end maksimaalselt väsinuna, siis uni ei saabu kohe? Tihti põhjustab seda kurikuulus stress, mis kahjuks tänapäeval on inimeste jaoks muutunud millekski tavapäraseks. Suur stressi kogus viib liigärevuseni ning ei lase mõttevool peatuda. Tulemuseks on see, et te ei suuda uinuda, päeval aga tekivad tööl keskendumishäired, mis viivad jällegi stressini.
Oluline on välja töötada erilisi rituaale, mis annaks ajule käsu magamiseks ja lülitavad ta üle unerežiimile.

5 une-eelset rituaali, mis tagavad hea une:

1. Tehke voodi ära
Eelkõige selleks, et enne magama minekut seda uuesti lahti sättida. See on samasugune harjumus nagu pidžaama selgapanek või hammaste pesu enne und. Teie aju jaoks saab see signaaliks, et on aeg end ümber seadistada unerežiimile.

2. Enne und koristage ja õhutage magamistuba 
Värske jahe õhk aitab teil kiiremini uinuda. On väga oluline puhkuse ajal eemaldada välised ärritajad. Nii et kui te olete harjunud magama korralageduses, siis soovitame teil vaadata üle oma harjumused. Pole midagi paremat, kui uinuda puhtas, jahedas voodis, teades et miski ei sega ega häiri teid. Just sel põhjusel ei tohiks magamistoas olla televiisorit ning (tahvel)arvutit ei tohiks hoida voodi läheduses.

3. Üritage mitte süüa peale kl 20
Organism vajab palju energiat toidu seedimiseks, mis segab loomulikel protsessidel valmistuda uneks. Kui olete otsustanud ikkagi süüa, siis valige midagi kerget, mitte magusat toitu. Hästi aitab lõõgastuda kummelitee.

4. Võtke aroomivanni ja tehke endale näomassaaž
Eeterlikud õlid võivad tõesti osutada teraapilist efekti. Täitke vann veega ja lisage paar tilka lõõgastavat lavendli-, apelsini-, ilangi ja bergamotiõli.

5. Magage sokkides
Lisasoojus teki all parandab vereringlust jäsemetesse, mis aitab samuti kiiremini uinuda. Nõuanne on aktuaalne mitte ainult talveks, vaid ka suveks. Eriti kui teil külmetavad tihti jalad ja käed.