Toitumissoovitused kaalulangetamise ajal

Toitumissoovitused kaalulangetamise ajal

Avaldatud 11 August 2019

Soola tarbimine kaalulangetamise ajal

Sool täidab organismis mitmeid funktsioone: reguleerib vedelikutaset, hoiab elektrolüütilist bilanssi veres, soodustab erinevate toitainete imendumist läbi rakumembraanide, vastutab närviimpulsite edastamise ja lihaste kokkutõmmete eest. Lihtsas keeles öelduna — sool on eluliselt vajalik mineraal!
Vaidlused soola kasulikkuse või kahjulikkuse kohta on lõputud. Tegelikult on vastus lihtne: soola peab tarbima mõõdukalt. Kuid kindlasti ei saa inimene soolata elada. Kõik soola välistavad dieedid on negatiivsete tagajärgedega. Inimesed, kes soovivad korrigeerida oma kaalu, ei tohiks kindlasti soolast keelduda.
Kasulik nipp: kui tahate väga magusat, siis tuleks endaga kaasas kanda väikest purgikest Himaalaja või meresoolaga ning imeda 2-3 soolatera. Peale seda ei taha te enam kindlasti magusat!

Näljatunne kaalulangetamise ajal

On olemas arvamus, et nälg on kaalulangetamise lahutamatu osa ning mida suurem on nälg, seda suurem on tõenäosus kaotada kaalu. Tegelikult nähakse vastupidist sõltuvust. Nälg ei tohi kunagi saata õiget kaalulangetamist ja enda ainevahetuse korrastamist. Vastasel juhul on nurjumised ja ainevahetuse kõikumine paraku vältimatud.
Selleks et alandada kaalu ja normaliseerida ainevahetust on vaja palju süüa. Küsimus seisneb aga selles, mida süüa? Töötama peab mitte toidu koguse, vaid selle kalorilisuse kallal.
Et vältida nälja hoogusid on väga oluline järgida tasakaalustatud toitumist ning süüa kolm korda päevas. Toit peab sisaldama piisavas koguses kiudaineid (köögiviljad), valke ja rasvu. Rasvad on meie membraanid, mis tagavad täiskõhutunde ja annavad energiat. Taimsete ja loomsete rasvade vastavus peab olema üks ühele.