Miks on ujumine parim trenn teie keha ja hinge heaks

Miks on ujumine parim trenn teie keha ja hinge heaks

Avaldatud 30 August 2019

Kui te pole jõudnud veel kiinduda kurnava ja kõrge intensiivsusega treeningusse nimega crossfit või pole teil tekkinud harjumust käia õhtuti jooksmas, siis kohe kindlasti peaksite proovima regulaarset ujumist.
Ujumisel on palju tervisele kasulikke omadusi. Eelkõige tõstavad eksperdid esile järgmisi: vesi lõdvestab, avaldab luudele ja liigestele väikest koormust, isegi lühiajalise trenniga kulub palju energiat (kui loete kaloreid, siis ei valmista ujumine kindlasti pettumust) ja täiustub hingamissüsteem. 
Spetsialistid märgivad, et ujudes on võimalik põletada 25% rohkem kaloreid kui joostes. Samas on ilmselge, et sama aja jooksul läbime pikema vahemaa just joostes, mitte ujudes. Kui teie eesmärk on alla võtta, siis soovitavad eksperdid liblikujumist. Seda ujumisstiili peetakse tehniliselt kõige raskemaks (samaaegselt tuleb liigutada nii käsi kui jalgu) ning sellega kaasneb suur energiakulu. Lisaks tänu kooskõlastatud liigutustele liblikujumise käigus treenite isegi neid lihaseid, mida muidu ei liigutagi.
Et kaal langeks soovitavad eksperdid käia ujumas 4-5 korda nädalas poole tunni kaupa. Kõige tõhusam oleks seda teha hommikuti enne söögiaega. Nii saab organism trenniks energiat rasva põletamise arvelt. Veel üks hommikuse ujumise eelis — teie lihased on sel ajal lõdvestunud, mis tähendab et püsite veepinnal paremini.
Ujumine — on üks väheohtlikumaid spordialasid. Vesi kompenseerib sportlase kehakaalu ning praktiliselt üldse ei koorma luid ega liigeseid. Just sellepärast soovitatakse ujumist rehabilitatsiooni ajal peale luumurde ja teisi sporditraumasid. Samuti liigesepõletiku, luuhõrenemise ja osteokondroosi ärahoidmiseks. Vesi ei traumeeri, kuigi avaldab vastupanu, sundides lihaseid aktiivselt töötama. Seega, kui teil on keelatud mõneks ajaks intensiivsed füüsilised koormused, siis ujumine on parim viis hoida lihaseid toonuses.
Ujumine on suurepärane lahendus laiskade jaoks. Kui soovite muuta oma keha, kuid ei ole valmis suure koormusega jõusaali trennideks, siis minge basseini: kõigest pooltundi krooli või liblikujumist teevad oma asja ära ja te olete sammu võrra enda unistusele lähemal. Ujumine võtab suurepäraselt läbi õlavöötme piirkonna, selja-, käe- ja jalalihased.
Veel on rahustav ja teraapiline toime. Ujumine eraldab meid välisest maailmast — vees ei saa me kasutada telefoni, kuulata kõrvaklappides muusikat või vaadata filmi. Te jääte iseendaga üksi, kuulates ainult veekohinat ning ei pane tähele ümbritsevaid asju. Organismi hapnikuga varustamise arvelt toimub rakkude taastamise protsess ja närvisüsteemi taaslaadimine.