ÜLESÖÖMISE PÕHJUSED

ÜLESÖÖMISE PÕHJUSED

Avaldatud 5 September 2019

Teile meeldib süüa televiisori ees
Huvitava filmi vaatamine stimuleerib adrenaliini eritumist, mis omakorda tekitab nälga. Üldjuhul lähevad käiku popkorn, rasvase kastmega nachod ja šokolaadikommid, mis kõik on figuuri suurimad vaenlased. Selleks, et vältida liigseid sentimeetreid taljel, soovitavad toidunõustajad keelduda kiirtoidust ja asendada see tervislike snäkkidega. Selleks sobivad kõik puu-ja köögiviljad, samuti marjad ja pähklid. Gaseeritud jookide ja alkoholi asemel jooge rohelist teed, millel on toniseeriv toime.

Te joote vähe vett
Janu — üks peamine ülesöömise põhjustajaid. Asi seisneb selles, et vahel ajab inimene segi, kas tegemist on janu või näljatundega. Oleme harjunud jooma söömise ajal, sellepärast innustab tingitud refleks meid midagi sööma, kuigi organism vajab hoopiski vett. Enne söömist tuleks juua klaas vett ning võimalik, et peale seda ei tahagi te enam süüa.

Te magate vähem kui 7 tundi ööpäevas
Toidunõustajad on veendunud, et unevaegus kutsub samuti esile söögiisu. Magamatus tõstab kortisooli (hormoon) taset, mis stimuleerib näljatunnet. Kindlasti olete märganud, et väsimuse korral tahaks süüa. Seda probleemi on lihtne lahendada: arstid soovitavad magada vähemalt 7 tundi ööpäevas. Juhul kui teid vaevab unetus, riputage magamistoa akende ette paksud kardinad, mis ei lase valgust läbi, pange ära nutitelefonid ja muu tehnika, samuti üritage mitte juua kohvi 10 tundi enne und.

Te sööte harva kodus
Uuringud on näidanud, et söögiisu mõjutavad toidukogused ja toidu kättesaadavus. Ei ole saladus, et kõik hinnas puhkustel ja pidustuste ajal sööme tavalisest rohkem. Selleks, et kiusatusele vastu panna ning hoiduda söömisest, püüdke toituda tihedamini kodus — lärmakas restoranis sõprade keskel kasvab ülesöömise tõenäosus kordades. Toidunõustajad soovitavad samuti jätta ostmata maiustusi ja muid kahjulikke toiduaineid — sellisel juhul teil ei teki soovi neid süüa.